تاثیر روش تدریس مشارکتی بر مهارت های اجتماعی درس علوم دانش آموزان پنجم ابتدایی شهر یاسوج
الموضوعات :
1 - آموزش و پرورش
الکلمات المفتاحية: روش تدریس مشارکتی, بر مهارت های اجتماعی, درس علوم تجربی , دانش آموزان پنجم ابتدایی , شهر یاسوج,
ملخص المقالة :
هدف از مطالعه ی حاضر تاثیر روش تدریس مشارکتی بر مهارت های اجتماعی درس علوم دانش آموزان پنجم ابتدایی شهر یاسوج میباشد. روش انجام تحقیق از نوع نیمه تجربی و ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه مهارتهای اجتماعی تحصیلی آنان استفاده گردید جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پسر پایه اول مقطع متوسطه شهر یاسوج در سال تحصیلی 1402-1401 بود که تعداد آنها 81 نفر برآورد شد و کل جامعه آماری نیز بعنوان نمونه تحقیق انتخاب گردید فرضیات با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی تحلیل کوواریانس یکراهه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج نشان داد؛ روش یادگیری مشارکتی بر مهارت اجتماعی دانش آموزان به طور کلی تاثیری ندارد؛ نتایج همچنین نشان داد که روش یادگیری مشارکتی بر رشد مهارت شرکت در فعالیتهای گروهی دانش آموزان تاثیر معنی داری دارد اما بر مهارت احترام گذاشتن به دیگران ، مهارت همکاری و مهارت مسئولیت پذیری دانش آموزان تاثیر معنی داری ندارد.
1. Barry, R. A. Lakey, B. & Orehek, E. (2002). Links among attachment dimensions, affect, the self, and perceived support for broadly generalized attachment style and speccific bonds. Personality and social Psychology Bulletin, vol, 33, pp, 340- 353.
2. Boehler ML, Schwind CJ, Folse R (2001) An evaluation of study habits of third-year medical students in a surgical clerkship. Am J Sur; 181 (3): 26-21.
3. Derossis AM, Rosa DD, Schwartz A, Hauge LS, Bordage G (2004) Study habits of surgery residents and performance on American Board of Surgery In-Training examinations. Am J Sur; 188 (3): 23-6.
4. Godellas CV, Hauge LS, Huang R (2000) Factors affecting improvement on the American Board of Surgery In-Training Examination (ABSITE). Surgery Res; 11 (1): 1-4.