بررسی رابطه بین سبک های تصمیم گیری با مزیت رقابتی در شرکت های کوچک و متوسط
الموضوعات :
1 - دانشگاه عالی دفاع ملی
الکلمات المفتاحية: رقابت , وضعیت رقابتی , ت سبک صمیم گیری, شرکت های کوچک و متوسط,
ملخص المقالة :
هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه بین سبک های تصمیم گیری با مزیت رقابتی صنایع کوچک استان آذربایجانغربی می باشد.جامعه آماری تحقیق حاضرکلیه شهرکهای صنعتی استان آذربایجان غربی بخش مواد غذایی دارای مجوز فعالیت از شرکت شهرکهای صنعتی است.که به علت محدود بودن جامعه آماری ،از روش سرشماری استفاده شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته است. پایایی ابزار سنجش از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده شد که ضریب پایایی سبک های تصمیم گیری (752/0) و مزیت رقابتی(857/0) برآورد شده است. و پس از جمع آوری پرسشنامه ها، داده های حاصله با استفاده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی ازجمله آزمون همبستگی r پیرسون با استفاده از نرم افزار spss تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها ، نشان دهنده تأیید فرضیه اصلی و تأیید فرضیه های فرعی می باشد.به عبارتی دیگر، بین سبک های تصمیم گیری با مزیت رقابتی صنایع کوچک استان آذریایجان شرقی رابطه معنی داری وجود دارد و بین سبک های تصمیم گیری کارآفرینی ،انطباقی، برنامه ریزی با مزیت رقابتی صنایع کوچک و متوسط استان آذریایجان غربی رابطه معنی داری وجود دارد.