چالشهای برونسپاری آموزش به مؤسسات ارائه دهنده آموزش از دیدگاه مدیران و کارشناسان آموزش
الموضوعات :
1 -
الکلمات المفتاحية: برونسپاری آموزش, برونسپاری آموزش موسسات ارائه دهنده آموزش,
ملخص المقالة :
هدف از این پژوهش بررسی چالشهای برونسپاری آموزش به مؤسسات ارائه دهنده آموزش از دیدگاه مدیران و کارشناسان آموزش میباشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ شیوه گردآوری دادهها، جزء پژوهشهای توصیفی، پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه مدیران و کارشناسان آموزش سازمانهایی است که در لیست صد شرکت برتر کشور و در شهر تهران قرار دارند و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی تعداد 83 نفر از آنان انتخاب و مورد سؤال قرار گرفته است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محققساخته شامل 55 سوال بستهپاسخ استفاده شده است. روایی پرسشنامه با استفاده از نظر اساتید دانشگاهی بررسی و مورد تأیید قرار گرفته و پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه شده است. پس از جمع آوری و تلخیص داده ها، به منظور تحلیل و تفسیر سوالهای پژوهش از آمار توصيفي و آمار استنباطي استفاده شده است. نتایج نشان داد که از نظر مدیران و کارشناسان، کیفیت خدمات مؤسسات ارائه دهنده آموزش، در سطح مطلوبی است. همچنین مدیران و کارشناسان آموزش، دیدگاه مثبتی در مورد برونسپاری آموزشهای سازمانی دارند و بین دیدگاه افراد نمونه نسبت به برونسپاری آموزش، بر حسب متغیرهای دموگرافیگ تفاوت معنیداری وجود ندارد. مهمترین نقاط قوت برونسپاری در مؤسسات ارائه دهنده آموزش به ترتیب توسعه منابع و امکانات، بهبود عملکرد، کاهش هزینهها و تمرکز بر اهداف و فرایند های اصلی و مهمترین نقاط ضعف برونسپاری آموزش، نداشتن اطلاعات کافی در خصوص شرکتها، از دست رفتن مزایای رقابتی، دشواری در تغییر به سمت پیمانکاران جدید و افزایش منابع مورد نیاز، مدیریت تماس و روابط بوده و در نهایت، مهمترین راهکارهای بهبود برونسپاری در مؤسسات ارائه دهنده آموزش ارائه شده است.