رایانش ابري از ديد کسب و کار ؛ ارائه راهبردهای مناسب برای حذف یا کاهش ضعفها و تهدیدات
الموضوعات :مریم عاشوری 1 , فرید خوش الحان 2 , نجمه جوریان 3
1 - مجتمع آموزش عالی سراوان
2 - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
3 - دانشگاه تهران
الکلمات المفتاحية: رایانش ابري, کسب و کار, تحلیل SWOT, راهبرد.,
ملخص المقالة :
امروزه اينترنت همه ابعاد زندگی ما را فراگرفته است و رایانش ابري جديدترين ارائه اين سرويس روي وب موجود در همه جا ميباشد. رایانش ابري بيشتر به عنوان پديدهاي اعتيادآور در فناوري اطلاعات و دنياي کسب و کار، نويد دهندهاي براي ارائه مزاياي ميزباني ملاحظه شد. شرکتها به جستجو وراي اين اعتياد و ملاحظه جدي ارزش حقيقي ترکيب ابر در کسب و کار خود نياز دارند. براي راهاندازي کسب و کار روي ابر بايد از مدلهاي استقرار و سرويس ابر بهره جست و با صرف هزينه کمتر، خدمات بيشتري دريافت نمود. در اين پژوهش سيستم ابر به همراه مؤلفههاي آن که براي پيادهسازي کسب و کار يک شرکت روي ابر مورد نياز هستند، از ديدگاه تجاري مورد مطالعه قرار گرفته است. سپس مفاهيم فناوري هسته و در ادامه تحليل SWOT برای سازمانهای کوچک و متوسط در دنياي ابر و چالشهاي موجود توضيح داده شده است. سپس راهبردهاي پیشنهادی برای تبدیل ضعفها به قوت و تهدیدات به فرصت ارائه گردیده است. نهادینه شدن راهبردهای پیشنهادی به کاهش هزینهها و افزایش بهرهوری در سازمانها و کاربران عادی کمک شایان توجهی خواهد نمود و این امر خود سبب افزایش سودآوری در کسب و کارهای مرتبط با رایانش ابری خواهد گردید.