بررسی تطبیقی نظرات مشتریان و مدیران کاریابی های غیردولتی درزمینه رابطه عوامل بازاریابی خدمت با جذب مشتری
محورهای موضوعی : درک نگرش بازارخدمات
1 - گروه مدیریت بازرگانی ، واحد بین المللی خرمشهر ، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران
کلید واژه: آمیخته بازاریابی خدمات , مشتری, بازاریابی خدمات, خدمات کاریابی های غیر دولتی,
چکیده مقاله :
سازمانها با هر هدفی که تشکیل شده باشند، ملزم به جلب رضایت مشتریان خود هستند. این الزام از دستورات الهی در حفظ کرامت انسان ها، از قانون و انگیزه های اجتماعی، همچنین از ضرورتهای تامین منافع سازمانی برای کسب سود مناسب ناشی می شود. هدف از انجام این پژوهش، بررسی تطبیقی نظرات مشتریان و مدیران کاریابی های غیردولتی درزمینه رابطه عوامل خدمت و مکان به منظور بهبود عملکرد کاریابی های غیردولتی برای به دست آوردن رضایت بیشتر مشتریان و جذب بیشتر آنان است. نمونه تحقیق شامل مدیران و مشتریان کاریابی های غیر دولتی استان خوزستان (N=260) است با توجه به منابع موجود و پرسشنامه های ویژه تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی خدمت با جذب مشتری و ویژگی های خدمات کاریابی های غیردولتی، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. در این تحقیق از دو نوع آزمون استفاده شده است، آزمون مجموع رتبه ها و آزمون فرید من، با توجه به اینکه دو نوع جامعه آماری(جامعه آماری مدیران و جامعه آماری مشتریان) مستقل وجود داشته است، برای آزمون فرضیات از این آزمونها استفاده شده . نتایج به دست آمده نشان می دهد. بین نظرات مشتریان و مدیران کاریابی غیر دولتی در رابطه با عوامل آمیخته بازاریابی خدمت و مکان اختلاف معنی داری وجود دارد.
Organizations with whatever purpose they are formed, are required to satisfy their customers. This requirement comes from the divine commands to preserve the dignity of human beings, from the law and social motivations, as well as from the necessity of providing organizational benefits to obtain appropriate profits. The purpose of this research is to compare the opinions of clients and non-governmental recruitment managers regarding the relationship between service factors and location in order to improve the performance of non-governmental recruitment to obtain more satisfaction from clients and attract more of them. The research sample includes managers and clients of non-governmental employment agencies in Khuzestan province (N=260), according to available sources and special questionnaires on the effect of mixed marketing factors. The service by attracting customers and the characteristics of non-governmental employment services, a researcher-made questionnaire has been used. In this research, two types of tests have been used, the sum of ranks test and the Faridman test, considering that there were two types of independent statistical population (statistical population of managers and statistical population of customers), these tests were used to test the hypotheses. . The obtained results show. There is a significant difference between the opinions of clients and non-government recruitment managers regarding the mixed factors of service marketing and location.
آذر، عادل و مومنی ، منصور.(1401). کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت - جلد اول.تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت(
امیدی.فریدون.(1390). مدیریت بازارو بازاریابی.اصفهان: کنکاش
شول، عباس. فتحی زاده، علیرضا. حکیمی، ایمان. نامدار، محمد رضا.(1389). بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی صادراتی فرش دستباف استان کرمان. مجله توسعه و سرمایه.
جولیان وهمکاران.(1388).بررسی عوامل محیطی واستراتژی آمیخته بازاریابی برصادرات شرکتهای استرالیایی(ترجمه عباس عباسپوردانشگاه علامه طباطبایی)تاریخ انتشاربه زبان اصلی(2003).
خفتان، محسن.(1386).بررسی تطبیقی نظرات مدیران ومشتریان بانک رفاه درزمینه رابطه عوامل آمیخته بازاریابی باجذب مشتری.پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تهران.
لاولاک،کریستوفر.(1385). اصول بازاریابی و خدمات (ترجمه بهمن فروزنده). اصفهان: آموخته. (تاریخ انتشار به زبان اصلی1996)
قره سفلو، علی. رمضان پور، اسماعیل. دانشجو، فاطمه و قره سفلو، حمید(1397). بررسی تاثیر استراتژی آمیخته بازاریابی، ویژگی های محیطی و شرکت، تجربه و تعهد بین المللی بر عملکرد صادراتی (مورد مطالعه شرکت های صادراتی استان گیلان). سومین کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و حسابرسی پویا. https://civilica.com/doc/826390
Arnes, S. J. (2022). In living color? Understanding the importance of color complexity in listing images for accommodation sharing. Tourism management, 90, 104487.
Ahani, A., Nilashi, M., Ibrahim, O., Sanzogni, L., Weaven, S., 2019. Market segmentation
and travel choice prediction in spa hotels through tripadvisor’s online reviews. Int. J.
Hosp. Manag. 80, 52–77.
Airbnb. Superhost: Recognizing the best in hospitality. (n.d.) Retrieve on April 10, 2019 via https://www.airbnb.com/superhost.
Ali, M., Puah, C.H., Ayob, N., Raza, S.A., 2020. Factors influencing tourist’s satisfaction,
loyalty and word of mouth in selection of local foods in Pakistan. Br. Food J. 122 (6),
2021–2043.
Braczkowski, A., Allan, J.R., Jones, K.R., Natali, M., Biggs, D., Maron, M., 2021.Marketing products with wildlife: How to make it benefit conservation. Front.Conserv. Sci. 2, 649686 https://doi.org/10.3389/fcosc.2021.64968.
Cervellon, M.-C., 2014. Coats of arms: The role of animal emblems in contemporary luxury and fashion industry. In: Brown, S., Ponsonby-McCabe, S. (Eds.), Brand Mascots: And Other Marketing Animals. Routledge, London and New York, pp. 267–276.
Hein, L., Miller, D.C., de Groot, R., 2013. Payments for ecosystem services and the financing of global biodiversity conservation. Curr. Opin. Environ. Sustain. 5, 87–93. https://doi.org/10.1016/j.cosust.2012.12.004.
Hameed, W.U., Basheer, M.F., Iqbal, J., Anwar, A., Ahmad, H.K., 2018. Determinants of
Firm’s open innovation performance and the role of R & D department: an empirical
evidence from Malaysian SME’s. J. Glob. Entrepren. Res. 8 (1), 29.
Lovelock , Christopher & Wright , Louren. (1992). Principles of services Marketing and Management , New Jersey: Printice Hall.
Li, H., Ji, H., Liu, H., Cai, D., & Gao, H. (2022). Is a picture worth a thousand words?Understanding the role of review photo sentiment and text-photo sentiment disparity using deep learning algorithms. Tourism Management, 92, 104559.
Lingxue Zhan, Mingming Cheng, Jingjie Zhu. Progress on image analytics: Implications for tourism and hospitality research. Tourism Management 100 (2024) 104798.
Kotler , Philip & Armstrang , Gary , Principles of Marketing. 9th Edition, New Jersey, Prentice Hall. Inc.2001.
Padma, P., Ahn, J., 2020. Guest satisfaction & dissatisfaction in luxury hotels: an appli-
cation of big data. Int. J. Hosp. Manag. 84, 102318.